Flytt till Uppsala och misstänkt borrelia

Nu blir det lite off-topic, antar jag, men det blir en allmän uppdatering om mitt liv…

Jag har flyttat till Uppsala för att studera. Inte riktigt van än, hittar knappt någonstans. Men bland det första jag gjorde var att leta upp ett ställe som jag kan varga loss på, vid behov. Det finns ett skogsparti inom gångavstånd.

Men just nu orkar jag inte gå dit. Jag är sjuk på något sätt: trött, lätt feber, har varit öm i musklerna osv. Eftersom jag hade haft ett ringformat märke som vid borrelia, försökte jag få mig testad för det, men eftersom märket försvunnit innan jag hann till doktorn trodde de inte på mig. :( De skrev ut penicillin iaf, men jag tycker inte om att behandla utan att veta säkert… Dessutom trodde nog läkaren att jag var knäpp eller något. När jag blir riktigt, riktigt trött så kan jag börja gråta, och dessutom orkar jag inte ”spela normal” lika mycket. Så jag orkade inte se läkaren i ögonen. Det här med att inte se ”auktoritetsfigurer” (läkare, lärare) i ögonen var något jag gjorde mycket när jag var yngre, och tydligen har det inte försvunnit helt. På vägen från läkaren så var det trångt och högljutt, och det stod barn i vägen. Jag var så slut, jag orkade inte säga åt dem att flytta på sig, utan jag morrade istället. Inte så bra kanske. Frågan är om någon märkte?

Nåväl, jag hade min första dag på universitetet idag, men gick hem tidigare för att hinna till Apotek och sedan hem och vila. Jag sover väldigt mycket. Min säng här (som är mindre än den jag hade i Stockholm) är fylld med mina ”valpar”: varg, räv, vildhund och en gepard. Det kanske ser stökigt ut, men jag har åtminstone gjort mitt nya rum till mitt…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Flytt till Uppsala och misstänkt borrelia

  1. Frida skriver:

    Tips: om du vill försöka undvika ögonkontakt lite så kan du använda solglasögon.

Kommentera

