Mask på mask

Jag var på maskerad i helgen. Klädd som varg. Jag hade en vargmask jag gjort själv på mig, och det gick i stort sett inte att känna igen mig med den på. Tyvärr kom inte dem av mina vänner som jag hade trott skulle komma, så det var lite småtrist i början.

Men, jag tog tillfället i akt med min semi-anonymitet och lät mig vara vargig stundvis. Jag undrar om folk trodde jag var full, pga av min dåliga balans på två ben? Hamnade i någonslags konflikt med en kvinna klädd som grekisk gudinna. För henne var det en lek, för mig ett instinktivt gensvar på att hon kom för nära, stirrade, retades.

Efteråt, visste jag inte riktigt vad jag skulle känna. Skulle jag vara nöjd, med att smyga in något som är så viktigt för mig, med risken att det bara såg ut som en gimmick, en lek?

Det här inlägget postades i Skifte och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mask på mask

  1. Frida skriver:

    Vad roligt, kan du inte visa en bild på masken du gjort själv? :-)

Kommentera

