Danslektion – träning på alla fyra

Jag har velat skriva om den dans jag går på nu förut, men jag kommer alltid hem sent och är trött då. Men en sak jag verkligen tycker om är att efter uppvärmningen brukar vi ha ett kort styrkepass, som för det mesta är på fyra ben. Inte på knäna, utan på alla fyra med ”tassarna” i marken. Sedan lyfter vi tassarna omväxlande, vilket ger en övning i både bålstyrka och balans. Vissa tjejer verkar tycka att detta är alltför svårt eller tråkigt, men jag älskar den här övningen. Förra gången blev jag ganska vargig under träningen, men det gick över när vi skulle köra mer dansteknik. Jag vill gärna träna upp mig så att jag kan springa bättre på alla fyra, men ni vet hur det är … där jag bor nu är det dessutom ganska trångt.  Så det är bra med en ”påminnelse” en gång i veckan.

Dessutom är musiken vi kör övningen till bra:

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion, Skifte och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

