Parken Zoo kritiserad

Innan jag såg Kalla Fakta ikväll, så hann jag läsa några löpsedlar om att det var något fel på Parken Zoo. Min första tanke var ”så ryktena stämde”. Efter mitt besök på Parken Zoo så talade jag nämligen med en f d anställd som sa att parken inte alls var så bra som den verkade, att de bland annat hade haft ett mycket vidspritt problem med sandloppor, något som inte hade åtgärdats i tid enligt henne. Hon sa också att djurparkschefen var mycket snack och lite verkstad. Jag själv hade ju också lagt märke till att sandkatten uppvisade stereotypt beteende, men tänkt att de andra djuren nog hade det bra.

Sådana här händelser gör mig ledsen och frustrerad. Om t o m de människor som säger sig göra rätt gör fel, vem kan man då lita på? Parken Zoo lyftes upp som ett positivt exempel i min utbildning, men anställdas berättelser ger en annan bild.

Jag följer händelseutvecklingen.

Det här inlägget postades i Nyheter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

