Att dela privata saker med någon annan

Jag är inneboende just nu hos en medelålders kvinna. Hon är trevlig, men möjligtvis lite för privat. Hon delar med sig mycket om sitt liv: om hur det går på jobbet, om hon har bråkat med någon på sistone, och om sin alkoholism (som hon kämpar emot).

Men jag är tystare. Ibland blir det att hon snackar och jag nickar och hmm:ar. Ibland kommer jag på mig själv att snudda vid ämnen som är mer kontroversiella. Jag sa att jag inte vill ha barn, men jag kan inte ta upp en av anledningarna till det. Jag kan säga ”jag är kräsen med vargmaskeraddräkter”, men inte säga varför.

Jag har sagt till mig själv att jag inte behöver säga något direkt till henne. Ska bara bo här tills januari. Hon har inte med min artidentitet att göra faktiskt.

Det här inlägget postades i Komma ut. Bokmärk permalänken.

Kommentera

