Två drömmar till

Den första drömmen jag skall beskriva är från igår natt, den andra från i natt.

Jag har redan börjat glömma denna dröm, men den gick ut på att jag var vild och vargig. Inte, som i vissa drömmar, en varg, men jag upplevde ett kraftigt mentalt skifte. Jag sprang på alla fyra, och var allmänt vild. Jag var på en tunnelbanestation, men det liknade Södra stations pendeltågsstation samtidigt, och mitt ex A var också där. A försökte hindra mig från att göra vargsaker. Men varje gång han försökte hålla fast mig, eller sa åt mig att sluta med mitt beteende, blev jag ilsknare. Jag tror det hela slutade med att jag bet en främling, och sprang iväg.

Jag drömde igen att jag var en varg. Jag var ute på landet någonstans med min kusin. Jag minns inte om jag var varg redan från början av drömmen, eller om jag blev det först när jag sprang ifrån henne. Det var vargjakt på gång i området, och jag försökte gömma mig. Min mänskliga uppfostran var en fördel; jag visste hur jakten brukade gå till.

I det här fallet hade jägarna även stora hundar, framavlade för vargjakt. De såg ut som en  blanding mellan Tamaskan och Kaukasisk ovtjarka.

Under flykten, där jag bland annat hade gömt mig inomhus och sedan sprungit förbi rakt framför näsan på folk, så mötte jag även en flock som levde i området. Rädd för att de skulle skada mig, la jag mig på rygg och försökte framstå så lite som ett hot som möjligt för dem. De tre vargarna (gråvargar, två grå och en svart) accepterade min undergivna uppvisning, men ännu mer förvånande var att de lät mig leda dem bort från jägarna. Vi sprang in i en mörk skog, där marken var täckt av pudersnö. Jag tänkte att våra tassar var nog mer lämpade för snön än vad jägarnas och hundarnas var. Men skogen var också instängd: det var en  mur på ena sidan och runt om var det viltstängsel. Jag kunde ana att hundarna var på väg.

Jag brukar drömma en massa vargdrömmar när jag inte fått utlopp för min vargighet på ett tag… Det undermedvetna försöker ge mig i drömmen det jag skulle behöva i det vakna livet.

Det här inlägget postades i Drömmar, Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

