Jo då, jag är kvar

Jag insåg att jag inte skrivit på ett tag. Ibland är jag inspirerad, ibland inte, antar jag.

Jag läste gårdagens Metro där de skriver om WWFs arbete. Jag hoppas verkligen att detta blir taget på allvar. Generellt när folk får välja vilken välgörenhet de stöder, brukar sådant som hjälper andra människor komma högt och sådant som hjälper andra arter komma lågt. Jag antar att det är ganska förutsägbart i och för sig? Alla djur brukar väl lättare sympatisera med andra av samma art, eller? Men jag är väl ett sådant där jobbigt undantag… Jag ska ordna en liten insamling till WWF i en helg i december och hoppas att vi får in pengar. Det är inte något officiellt samarbete med dem, vi är bara ett gäng unga människor som vill göra något bra.

Det blir kallade. Jag hoppas på riktig snö i stället för slask. Är det torrsnö kan man rulla omkring i snön, utan att vara helt dygnsur inpå huden direkt. Det här trista vädret med kyla, regn och mörker har gjort mig omotiverad till att gå ut. Jag vet ju att jag egentligen behöver både motion, frisk luft och framför allt: en chans att varga mig i fred. Utrymme.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

