Mobbad för teriantropi?

Har någon av er läsare hamnat i problem pga teriantropi? Alltså, förlorat vänner eller blivit mobbade eller förlorat möjligheter?

När jag gick i gymnasiet blev jag retad för att jag var ”vargtjejen”. Det var några i en parallelklass som jag inte ens kände, som hade hört rykten om mig. En dag i lunchkön kom de fram till mig. ”Hörru, tror du att du är en varg eller?” De hånade mig, vägrade berätta varifrån de hört om detta. Ett par dagar drogs jag med förlöjligande kommentarer (”Hörru, det är päls på min jacka. Höhöhö, vad tycker du om det?”), sen fick jag nog och gick till min mentor, och det hela slutade. Men jag det satte spiken i kistan till att byta skola, något jag hade funderat på sedan tidigare eftersom skolan var rätt stökig.

Efter denna händelse har jag blivit lite mer försiktig med vem jag pratar med om min djuriska identitet.

En annan sak är att jag aldrig vågar ta upp det med kursare eller andra från högskolevärlden. Även de som ligger på samma nivå som mig idag kan bli en potentiell arbetsgivare i framtiden. Och ingen vill anställa en forskare som kanske inte är objektiv, som kanske är konstig. Inte heller i föreningslivet tar jag upp detta längre. Vilket är lite synd. Jag är en öppen person. Jag döljer inte att jag är bisexuell, kvinna, nörd, dansintresserad, allergiker, feminist etc…

Jag vet inte. Jag vill ha lite input från läsarna. Ni som är otherkin/therians, hur förhåller ni er till öppenhet? Och ni andra, hur förhåller ni er till ”konstiga” personer?

Det här inlägget postades i Komma ut och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mobbad för teriantropi?

  1. Purre skriver:

    Folk har väl alltid gaddat ihop sig mot beteende som de själva inte är vana vid. Men det kan nog också bero lite på hur det yttrar sig, och hur folk upplever det.
    Världen i allmänhet kommer förmodligen vara hånfull mot detta precis som med alla minoritetsbeteenden så lite disksession är tyvärr att rekommendera. Det finns dock fler, och ibland kan andra minoritetsgrupper vara mer förstående så du ska inte behöva vara ensam. Furrisar kan till exempel vara väldigt förstående, jag vet att det är skillnad mellan en furry och en teriantrop, men det finns vissa likheter i ur de två behandlas av omvärlden. Det finns även fler som känner att de är födda i fel kropp som bör ha förståelse för hur du känner och vi får inte glömma att det faktiskt finns helt vanliga människor som är helt underbara och toleranta.

  2. Först och främst? Vad är en furris?

    Jag tycker det är sjukt att människor kan va så jävla trångsynta och håna en annan människa på det sättet som du beskriver. Jag har själv svårt att förstå att människor kan uppleva sig vara djur (inte hört mycket om det förut guess that’s why), men om du nu berättar att du känner så så gör du ju det. Inget jag behöver börja argumentera emot eller håna liksom. Blir snarare nyfiken.

    Stå på dej! :)

  3. Tuva skriver:

    Har någon not tips till en pantern teriantrop var mam kan hitta andra som som mig (här i Skåne)???

    • susitar skriver:

      Var aktiv i på diverse nätforum etc för teriantroper. Även på internationella. Vi är ovanliga, och därför kanske du måste uttöka ditt sökande till Sverige som helhet (eller åtminstone södra Sverige). När man väl träffat en brukar man träffa flera.

      • Purre skriver:

        Det fanns några forum för några år sedan som jag höll till på, men de försvann efter mycket trollande och att oseriösa användare härjade.. Men vill du prata finns det din här, Suistar är ju trevlig, du kan kontakta mig också, jag är kanske lite kvar i garderoben på sätt och vis, låter inte min teriantropiska sida yttra sig så mycket, men det är skönt bör jag gör det. Jag har inget emot om du vill kliniska mig dock :) Kram! (*nuzzle*)

  4. Ping: En teriantrop på Magic-prerelease | Ulv i Människokläder

Kommentera

