Svans

Sitter hemma med en svans på mig. En svans av fuskpäls är långt ifrån en riktig svans, men ibland är det kul att ha den på mig i alla fall. Det är skönt att bo ihop med någon som förstår. Skulle inte kunnat gå omkring såhär när jag var inneboende i Uppsala. Skulle blivit en del jobbiga frågor.

Jag tänker inte gå ut med svansen. Men hemma kan jag ha på mig den, eller på maskerader.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Svans

  1. Purre skriver:

    Jag tycker om den är bloggen. Sånt här är så mysigt. ^^

    Jag drömde en gång att jag hade en lejonsvans. I drömmen var det inte klart varför jag hade den, men jag visade upp den för mina vänner och de tyckte det var bra… De reagerade lite som folk reagerar på en ny snygg tatuering. Den mest minnesvärda delen av drömmen var dock att känseln var så verklighetstrogen. Jag kommer ihåg känseln av svansens vikt, hur den kändes när jag rörde på den, vilka muskler som användes till det etc. Kort sagt, det var en jättemysig dröm.

    Jag vet inte om du är intresserad förresten, men det finns ett företag som började tillverka motordrivna lös-kattöron som rör sig baserat på ditt hjärnmönster, slokar lite om du är avslappnad, spetsar sig om du är koncentrerad etc. och de pratar om att göra fler varianter på öron, kanske vargöron? De har redan börjat arbetet på en svans som rör sig med samma princip, fast mer en hunddjursgrej än kattdur, du måste dock ha det där diademet som mäter hjärnaktivitet. Viftar när du är upprymd, den kanske slokar när du är nedstämd till och med.. Jag har aldrig provat men det låter ju intressant, tycker du inte?

    Kolla!
    http://neurowear.com/projects/

    Tack för en fin blogg!
    Kram!

    • susitar skriver:

      Jag känner till Neurowear. Det är en intressant grej, men åtminstone katt-öronen följer ju inte riktigt ”kattspråk”, vilket gör att de flesta kattdjursteriantroper jag pratat med inte varit särskilt intresserade. Jag har också hört att svansen låter för mycket när den viftar, och känns klumpig.
      Framför allt är den i min prisklass.

      Som sagt, intressanta grejer, men det kommer krävas vidare utveckling av dem för att jag ska fundera på att köpa något sådant.

Kommentera

