En dröm om att bli en varg

Jag har inte skrivit på ett tag. Jag har varit i Grekland, som del av mina studier. Jag var i ett område där det visserligen finns europeisk guldschakal (Canis aureus moreoticus), men eftersom det är ett skyggt djur har jag inte sett ett spår av dem. Däremot har jag träffat mängder med trevliga grekiska hundar och andra djur och kollat på vilda växter (vilket var det jag skulle).

Sen dess har jag återhämtat mig genom att sova mycket! I natt drömde jag väldigt mycket. jag drömde bland annat om Star Trek Voyager, sex och mord. Men jag tänkte fokusera på en dröm som jag dels känner har stora likheter med vissa tidigare drömmar, och också är relevant för den här bloggen: en dröm om att förvandlas till varg.

Drömmen började med att jag satt i en buss tillsammans med andra vargteriantroper av olika nationaliteter. En del av dem kände jag igen från Facebook. Bussen var verkligen inte fullsatt, men vi var en del ändå. Personalen på bussen förvandlade oss till vargar på något sätt, och släppte ut oss i den kanadensiska vildmarken. Det var vinter, och vi befann oss på gränsen mellan Québec och Ontorario, att döma av skyltarna.

Vi var inte helt förvandlade till vargar. Processen skulle gå stegvis för att vi skulle vänja oss vid våra nya liv. Vi hade fortfarande motsatta tummar, kunde med lite svårighet gå på bakbenen och våra tankar var som vanligt.

Vi vargar spred ut oss i skogen. Vi såg ut på olika vis, men alla var vi ändå gråvargar. Jag njöt av att springa obehindrat på alla fyra, och av att kunna ligga ner i snön och bli skyddad av min tjocka vinterpäls. Det var flera gånger som vi vargar träffade på varandra i skogen medan vi letade efter ett ställe att slå oss ner på. Men vi bara noterade varandra, och fortsatte vidare.

Personalen (vårdarna?) hade lagt ut kött åt oss på olika platser, eftersom det kunde ta ett tag innan vi lärde oss att jaga ordentligt. Det var kallt, och därmed var också köttet stelfryset. Jag tänkte att en sak jag kanske skulle sakna vore tillagad, varm mat. Men med mina tänder var det ändå inte omöjligt att äta av en fryst lax jag hittade utlagd bredvid en skogsväg. Jag satt och åt lax, när jag träffade på en riktig, vild varg. Hon blev min och en annan teriantrops mentor. Hon hade länge varit fascinerad av människor, och hade på egen hand lärt sig att tala människospråk och köra bil (?!).

Senare fick jag höra att hon skulle köra oss till en forskningstation, där några av mina gamla universitetslärare befann sig. En av dem (P) var nämligen i livsfara, och vi var tvungna att rädda honom. P hade tydligen blivit utsatt för en förbannelse när han utforskat tempel och pyramider (varför nu en botanist skulle göra det?), och det enda sättet att bli av med förbannelsen var att åka till London. Annars skulle han dö. Detta försökte jag förklara till P och en annan lärare, K. Men jag kunde inte tala människospråk längre, men jag försökte med hjälp av tummarna jag ändå hade, teckna och skriva på ett papper. Det var svårt.

Där tog drömmen slut. Men jag minns fortfarande lättnaden över att ha en vargkropp.

Det här inlägget postades i Drömmar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En dröm om att bli en varg

  1. Emelie skriver:

    Ååh vad härligt det låter. Jag kan inte identifiera mig fullt ut eftersom jag inte är teriantrop men har man en sådan längtan efter en vargkropp måste det vara helt fantastiskt.

    Har du läst på något om lucid dreaming? Det är när man kan kontrollera sina drömmar. Det finns olika metoder för att träna upp det och jag har lyckats ett par gånger. HELT FANTASTISK KÄNSLA!

    (PS, jag svarade äntligen på det du skrivit på PK-femhenisterna angående mitt inlägg om sexuella trakasserier. Tack så himla mycket för att du delar med dig av ditt perspektiv!)

  2. Ping: Marcus Birro om näthat, “STASI-kyrkan” och politisk förföljelse | Hedniska Tankar

Kommentera

