Vår

Efter den långa vintern är det garanterat vår nu här i Stockholm. Vårlökar och vitsippor tittar fram överallt, temperaturen idag var ca 20 grader och det är ljust om kvällarna.

Min glädje över detta sänks av min pollenallergi. Jag har dessutom varit deprimerad tidigare, men mår bättre nu när jag har medicin. I hopp om att lindra min depression tänker jag mig att mycket utomhusvistelse vore en bra grej. Men då kliar ögonen så fruktansvärt.

Jag ser fram emot tiden då man kan bara kränga på sig skorna och springa ut. Att vara utomhus spontant är väldigt skönt. Då blir det bara min röst som hindrar mig från att yla om kvällarna: jag har nämligen varit hes sedan influensan i vintras. Men jag har fått tid hos halsläkare nu, så det ska ordna sig.

För att sammanfatta: Våren är både jobbig och trevlig, men jag hoppas på fler möjligheter att varga mig utomhus.

Påminnelse om att det är mindre än 2 månader kvar till Stockholm Howl också.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vår

  1. Ping: ”Människor som tror att de är djur måste vara sjuka i huvudet” | Ulv i Människokläder

Kommentera

