Spion-varulv

Jag drömde en massa saker inatt. Det var väldigt mycket action, om jag säger. Helt klart inspirerat av Team Fortess 2 (som jag spelat mycket på sistone), med tanke på att det var en del pang-pang och osynlighet och stora lagerlokaler…

I en del av den här drömmen var jag utomhus och talade med en man. Jag minns inte exakt om vad, men jag blev väldigt upprörd och morrade. Han försökte ta tag i mig, skada mig kanske. Jag sprang iväg på alla fyra. Jag hade en osynlighetsmanick (som Spy i TF2), som hjälpte mig att gömma mig från den läskige mannen. Han hade en spårhund, en mellanstor, smal hund med rödbrun päls. Den var lite lik en etiopisk varg, faktiskt. Men osynlighetsmanicken dolde inte bara det som syntes, den dolde även min lukt! Så hunden gick förbi mig.

I den här delen av drömmen var det lite otydligt om jag var i människoform eller vargform. Jag sprang obehindrat på alla fyra, men det gör jag ganska ofta i mina drömmar.

Andra delarna av drömmen gick bland annat ut på någon form av kidnappningsdrama och jag skjuta ihjäl en skurk, men innan dess gömde jag mig i ett hinduiskt tempel… Nå ja, jag börjar redan glömma bort hur allt det där hängde ihop.

Det här inlägget postades i Drömmar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

