Om prideparaden 2013

Här får ni en bild av mig strax innan jag gick ut för att möta mina vänner inför paraden:

1068953_10151618583339543_1204610634_nJag tar ofta fasta på tillfällen så som Pride eller Wotever, tillfällen där folk uppmuntrar en till att ”vara sig själv”, till att uttrycka min vargidentitet eller något annat, även om det kanske inte riktigt tillhör ”målgruppen”. Förresten, när vi skulle ställa upp oss inför paraden så träffade jag på en tjej klädd som Rödluvan, i sällskap av en tjej klädd som Snövit. De som följt den här bloggen kanske vet att jag har någon märklig besatthet av sagan om Rödluvan.  Jag kunde alltså inte låta bli att gå fram och hälsa, och kyssa hennes hand… En lite oskyldig flirt, som jag inte tror min pojkvän har något emot.

I paraden spelades det som vanligt hög musik, och folk hurrade och ropade. Ett utmärkt tillfälle att yla. För om människor får hurra, sjunga, ropa och busvissla, måste väl även jag få väsnas lite på mitt sätt?

Jag gick som sagt med några vänner, och träffade på ännu fler bekanta på plats. Vissa verkade dock inte känna igen mig med masken på. Men J, som kom på howlet tidigare i sommar, var där, och sa till mig att han hoppades på att jag skulle ordna något liknande igen i framtiden. Ja, det ska jag! Min pojkvän V tittade på paraden från Slussen, och tog foton, men jag har ännu inte lyckats ladda upp dem på grund av tekniskt krångel. Bilden ovan är alltså inte tagen med min kamera, utan en släktings. Ett annat ”krångel” som visade sig efter paraden är att jag har bränt mig i solen igår. Det var en riktigt varm och solig dag, och visst hade jag smörjt in mig med solskyddskräm. Men lite för slarvigt, visade det sig, för just de delar som inte var riktigt insmorda är nu röda och ömma. Aj. Min solbränna ser ganska märklig ut också…

På kvällen gick jag och några vänner för att se Pacific Rim på bio. Jag var ganska besviken på filmen faktiskt… en ointelligent och förutsägbar actionfilm, trots coola monster. Ibland blev jag dock lite vargig, vilket jag lätt blir när jag får adrenalinpåslag. Som vid fartfyllda actionscener. En av dem vänner som gick med oss är en person som jag ibland funderar på att ”komma ut” som teriantrop inför. Men varför? Han är trevlig, och jag tror att han skulle kunna ta det väl, men egentligen är han ingen nära vän till mig, och det finns ingen praktisk orsak till att ta upp det med honom. Så jag har inte gjort det.
Nåväl, jag hoppas ni läsare har en trevlig sensommar! Var någon av er på Stockholm Pride?

Det här inlägget postades i Komma ut, Skifte och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

