En teriantrop på Magic-prerelease

Igår var jag och V på försläpp till nästa Magic: the Gathering-expansion, som heter Theros och är inspirerad av antika Grekland.

Jag träffade på några gamla bekanta från gymnasiet. Tiden då jag var mycket mer öppen med min vargighet, då jag precis hade börjat utforska det och ta reda på mer information. Tiden då min varg-identitet användes för att sprida rykten, vilket ledde till obehagliga kommentarer från främlingar.

Jag trodde nästan att de skulle fråga mig om jag ”fortfarande var en varulv”, men inga sådana frågor dök upp. Kanske växer folk upp, och de har insett att det var en personlig sak för mig, inget någon som jag inte träffat på 5+ år ska fråga om.

Eventet var en form av spelturnering, där alla deltagare fick paket med kort, fick göra en kortlek av dessa kort, och sedan spela mot varandra. De med ett visst antal poäng fick sedan mer kort i vinst. Jag vann hälften av mina matcher (den sista på walk-over), men detta räckte inteför pris. Vid ett tillfälle när jag satt och spelade Magic mot någon jag precis träffat, så började jag undra om någon annan där (ca 400 spelare på eventet) var teriantrop. För jag fick plötsligt en känsla, som jag fått när jag ibland träffat otherkin och teriantroper. Som om jag kunde känna lukten av en… ibland verkar det som om min hjärna blandar ihop dofter och minnen, så när jag minns något så tror jag att jag känner doften av det jag minns, fastän jag inte gör det egentligen.

Nåväl, jag funderade idag på huruvida det ens vore möjligt att känna igen en otherkin eller teriantrop bland främlingar på detta vis. Jag har hört om ”gaydar”, om hur vissa är bra på att gissa sig till vem som är homosexuell. Jag själv har ingen vidare ”gaydar”, skulle jag tro, vilket inte precis har gjort det lättare för mig när jag intresserat mig för tjejer!

Finns det en ”theriandar”? Frågan diskuterades länge sen på Werelist, men jag var inte så inblandad. Vissa menade att man genom att studera någons kroppspråk kunde få sig en aning, åtminstone. Kanske var det något sådant jag omedvetet märkte. Men nu är det så att jag inte ens minns under vilken av mina matcher jag fick den här känslan, och därmed minns jag inte vilken spelare som fick mig att tänka i dessa banor.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

