En dikt av Bloodpact

I Scream when I wish to Howl. I Sob when I wish to Whine.
I run with Two instead of Four. I wear a Jacket, instead of My Coat.
I must speak with Words instead of Feelings; stumbling through Your language, while you don’t you understand Mine.
While you can play in Your world, I can never play in Mine.


Egen översättning:

Jag Skriker när jag önskar Yla. Jag Gråter när jag vill Gny.Jag springer på Två och inte på Fyra. Jag bär en Rock, och inte Min Päls.
Jag måste tala med Ord istället för Känsla; snavandes genom Ditt språk, medan du inte förstår Mitt.
Fastän du kan leka i Din värld, kan jag aldrig leka i Min.

Upplagt här med tillstånd. Bloodpact är en vargteriantropp som jag snackat med via Werelist, och den här dikten har han som signatur på forumet. Den är simpel, men jag blev rörd av den.

 

Det här inlägget postades i känslor, Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En dikt av Bloodpact

  1. Caroline skriver:

    Hej Pao!

    Jag heter Caroline och är researcher på tv-programmet Reneés rubriker på Tv3. Jag undrar om du vill vara gäst i vårt program där vi pratar om identitet. Det spelas in i Stockholm på tisdag 26/11.

    Bästa hälsningar
    Caroline

Kommentera

