Jag tackade nej till TV

Efter att ha diskuterat med Pao (som kan sägas ha erfarenhet) så har jag valt att tacka nej till tv-programmet jag blev inbjuden till.

Hur skulle jag behålla min anonymitet utan att det ser ut som jag är en brottsling som skäms? Hur skulle jag veta att det jag säger inte kommer bli omklippt och taget ur sitt sammanhang? Hur vet jag att klippet inte kommer att säljas vidare till en ännu mindre seriös tredje part? Hur vet jag att programmet är seriöst när jag inte kan se ett enda avsnitt?

Framför allt – den lilla fördelen i att kanske hjälpa någon ensam stackare skulle drunkna i alla risker det skulle innebära.

Skulle det här varit för exempelvis SVT, som jag har respekt för och som sällan gör skandal-TV, hade det varit en annan sak.

Jag har fortfarande tidigare media-katastrofer färskt i minne. Många TV-bolag vill ju bara göra bra TV. Utbildning eller

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag tackade nej till TV

  1. Ping: Öppet brev ang. medverkan i ”dokumentärserie” | Ulv i Människokläder

Kommentera

