Pågående forskning om teriantropi

Tidigare idag skrev jag under ett papper om medgivande att vara med i en studie ordnad av Therianthropy Research Group. Studien handlar om skiften (mentala och -fantom), och handlar om att man ska föra dagbok om sina skiften. Själva dagboksskrivandet börjar efter nyår, men jag ser fram emot det. Älskar när jag kan hjälpa vetenskapen. Det är inte bara studier om teriantropi jag varit frivillig i, jag har också medverkat som försöksperson på Stockholm Universitets experiment om spel.

Om någon av mina läsare är en teriantrop som upplever skiften, så uppmuntrar jag er till att kontakta forskarna. Resultaten anonymiseras och forskningen har blivit godkänd av en etisk nämnd.

Annan forskning som pågar just nu är att några forskare från Kanada och USA har utformat en enkät riktad gentemot teriantroper, otherkin, furries och relaterade grupper. Enkäten handlar om psykologi och erfarenheter, och jag fyllde i den några dagar sen. Jag tror inte jag får lägga upp länken direkt, eftersom man måste ha läst deras introduktion som i stort sett handlar om hur de behandlar uppgifterna, anonymitet osv. Men kontakta Dr. Kathy Gerbasi ( kgerbasi@niagaracc.suny.edu ), så lär ni få informationen ni behöver. Annars finns det även en tråd om det på forumet Wulf Howl. Även detta projekt har godkänts av en etisk nämnd.

Jag ser fram emot resultaten av dessa forskningsprojekt! Speciellt som att dessa projekt har mer anknytning till psykologi än många tidigare projekt som handlat om otherkin har haft. Dessutom, så älskar jag vetenskap!

Det här inlägget postades i Info, internet, Skifte och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pågående forskning om teriantropi

  1. Ping: Gott nytt år! | Ulv i Människokläder

Kommentera

