Det skulle nog inte vara värt att berätta

När jag var bortrest gick jag ut med min kusin till en karaokebar. Oftast har vi haft med oss fler av kusinerna, men ingen annan kunde, så det kändes lite tomt… Men det var trevligt ändå, om man bortser från att varje gång jag är på den baren så ska någon (berusad) gubbe stöta på mig. Finska fyllon har väl svårt att fatta när man försöker ignorera dem.

Nåväl. Den här kusinen jag gick ut med, T, är en jag känner mig rätt nära med. Inte bara släkt, utan även en vän. Hon har vågat berätta saker till mig som hon inte har sagt till alla, och hon har även sagt att hon tycker jag är cool, hehe. Jag tycker hon är cool också, hon är ett par år äldre än mig, alltid haft sin egen stil. Ibland har jag funderat på att fråga henne om hon känner till något om otherkin eller teriantroper, för det skulle inte förvåna mig om hon hört talas om det iaf, men jag har inte gjort det. För jag känner inte att det vore värt det. Även om jag tycker om att kunna prata om allt möjligt, att inte bara prata om ytliga, vardagliga saker, så känns det som om eventuella nackdelar väger över eventuella fördelar i detta fall.

När jag besöker släkten så döljer jag mina varginstinkter ändå. Det är trångt i vårt semesterhus och jag vill inte störa folk mer än nödvändigt. Dessutom finns det så mycket roliga mänskliga aktiviteter vi brukar syssla med runt jul: sällskapsspel, pyssel, bakning.

Vissa dagar önskar jag att alla visste hur jag kände mig, att jag vore känd som den som jag känner mig som. Men i verkligheten vore det opraktiskt och skulle säkert leda till pinsamma situationer. Jag har blivit retad förr, och det är inte så kul. För att inte tala om att jag numera är vuxen, och idag är det arbetsgivarens marknad som gäller. Man måste ”odla sitt personliga varumärke”, tänka sig för innan man talar, göra sig attraktiv för arbetsmarknaden även på sin fritid…

Nåja, jag vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, för att vara ärlig. Jag ville mest skriva något så att ni vet att jag är tillbaka nu. Jag har haft en trevlig jul, och jag hoppas ni läsare också haft det. Sen önskar jag er alla ett gott nytt år! Vad är era förhoppningar inför 2014?

Det här inlägget postades i Info, Komma ut och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

