Jag antar att jag inte är någon särskilt andlig teriantrop

Jag har ingen aning om varför jag är en. Jag vet inte riktigt om jag tror på själar och reinkarnation, men inte heller kan jag förklara min teriantropi (framför allt, varför jag är just en varg) genom att titta på min uppväxt. Det skulle vara trevligt om jag verkligen var en varg återfödd i en människokropp, för det skulle innebära att det fanns en möjlighet att bli återfödd som varg i nästa liv igen.

Emedan teriantropi har påverkat mig till att bli en hedning (genom att göra mig ointresserad av monoteism), så ser jag inte religion eller andlighet som särskilt knutet till teriantropi. Åtminstone inte mer än andra aspekter av mig. Jag känner en samhörighet med Freja, eftersom jag är en ung kvinna. Innebär inte att mitt kön är andligt. Jag känner en samhörighet med Odens ulvar, men det innebär inte att min teriantropi nödvändigtvis har ett andligt ursprung.

Jag använder inte ritualer eller magi för att komma i kontakt med min djuriskhet. Jag behöver inte det, sen jag anser också ritualer, magi och andlighet är mycket mänskliga begrepp . Varför skulle jag använda något så mänskligt om jag vill ansluta med min icke – mänskliga identitet ? Jag mediterar inte ens . När folk diskuterar användningen av andliga namn, magi , shamanism … Då blir jag oftast bara förvirrad.

När jag var yngre , lutade jag mer mot den andliga sidan . När jag var 14 och desperat efter en fysisk förvandling (även kallat ”p-shift” för ”physical shift”) , använde jag en magisk ”varulvsramsa” jag hittade på internet. Jag bad om Loke att förvandla mig till en varg. Men naturligtvis, så fungerade det inte. Jag är ännu en människa fysiskt. Jag hade också som yngre, missuppfattningen att ifall teriantropi var psykologiskt så måste det innebära att det är en psykisk sjukdom. och tyckte därför inte om när folk tog upp psykologiska förklaringsmodeller. Men jag växte ur den fasen. Numera är jag väl mest… agnostisk? Jag vill ha mer forskning, gärna psykologisk, om teriantropi. Men jag tänker att det kanske ändå inte kommer förklara teriantropi och dess uppkomst på ett tillfredställande sätt. Jag föreställer mig ibland att jag hade ett tidigare liv som varg, men mest som en form av dagdröm, inte som en faktisk åsikt eller tro.

För även om det saknas bevis för alla former av hypoteser om teriantropi, så vet jag att hjärnan existerar åtminstone. Lika säker kan jag inte vara när det gäller själen.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag antar att jag inte är någon särskilt andlig teriantrop

  1. Jennie skriver:

    Du kanske har aspergers?

    • susitar skriver:

      Det trodde jag också ett tag, tjatade till mig en utredning, som visar att jag inte har aspergers eller någon annan neuropsykologisk störning. Det är många gånger folk på internet frågar mig nämligen, men nej, jag bara är normaltstörd. ;)

  2. Jennie skriver:

    Kan du inte visa några outfits eller din favoritparfym?

  3. Jennie skriver:

    Varför har du inte bilder till inläggen? Skulle vara lättare att läsa då. Skriv mer snart!

Kommentera

