Folk som märker när jag är vargig

Jag träffade idag en av mina goda vänner (låt oss kalla henne W) som känner till min teriantropi, och hon var även med i fredags. Efter att jag hade gått hem hade folk tydligen festat vidare och bland annat haft en efterfest hos henne fram till morgonen. Nåväl, jag tänkte förklara anledningarna till varför jag var tråkig och gick hem tidigare än alla andra, så jag började med att nämna att omständigheterna gjorde mig vargig. ”Haha, ja!” avbröt hon, ”jag märkte det”, med ett tonfall som fick mig att förstå att hon var ganska van vid det på något vis… När jag sa att det också var något som påverkade mitt beslut att ta mig hem istället för att festa vidare, så lät hon lite förvånad, men visade förståelse när jag sa att jag inte ville bli pinsam.

Men jag frågade henne, för säkerhets skull, om hon alltså märker på mig när jag är vargig, alltså, även när jag försöker dölja det. Ja, det gör hon, sa hon. Men så pratade vi om något annat.

Mitt ex A kunde lätt märka när jag kände mig vargig, även när det bara var i mina tankar och jag inte tyckte att jag gjorde något speciellt. W verkar också kunna märka sådant. Jag undrar vad det är som gör att vissa märker det? Gör jag något, ändras mitt kroppspråk? Jag måste fråga W mer om detta.

Om mitt kroppspråk ändras, så undrar jag om det för dem som inte känner till min teriantropi kanske kan förväxlas med något annat. Typ att de tror att jag är okoncentrerad eller full eller något? Som sagt, måste fråga mer om det, för det känns lite läskigt om det är så att jag omedvetet sänder ut någon form av signaler genom mitt kroppspråk, även när jag försöker dölja ett skifte och försöker fokusera på mänskliga saker.

EDIT: Frågade W om detta på Skype. Tydligen så fokuserar jag mer på ljud (vänder mig om efter annat än folk som pratar med mig), och ”har mer kroppspråk, mindre ansiktsuttryck”. Väldigt intressant att veta. W trodde jag visste om att jag gjorde de här sakerna, men det visste jag verkligen inte. Eller, iaf inte så pass mycket att det märktes.

Det här inlägget postades i Komma ut, Skifte och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

