Intervju om teriantropi med forskare

Som jag kanske nämnt förut, så har jag skrivit dagbok om mina skiften för ett projekt av Therianthropy Research Group. Det sista steget i det var att bli intervjuad, vilket jag blev tidigare idag via skype.

Forskaren som intervjuade mig är inte teriantrop, men hon tog mig på allvar. Ja, nu kanske det någon invänder med att det är en självklarhet, inom forskning måste man behandla sina försökspersoner med respekt och en person som tror att teriantropi bara är inbillning skulle väl knappast forska om det.

Men för mig är det så uppfriskande att bli tagen på allvar med mina känslor och upplevelser av någon som inte upplever det själv. Förstå mig rätt, jag får sällan höra direkt negativa saker om min identitet (förutom på internet, möjligtvis), men dem flesta verkar mer eller mindre ha inställningen att ja, ja, så kan man väl tro, nicka och gå vidare, undvika att ta upp ämnet i fortsättningen. Teriantroper emellan så kanske man kan jämföra upplevelser, men det blir lätt lite tjatigt och inavlat, typ? Alltså, den som hängt med länge på forum och så ser att samma diskussioner återkommer gång på gång. Men en utomstående kan ge nya infallsvinklar, ställa nya frågor, vilket känns befriande och fräscht.

Att bli tagen på allvar i en fråga som brukar ignoreras eller skrattas åt är väldigt skönt.

Det här inlägget postades i känslor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

