Är kåta personer snabbare på att acceptera konstigheter?

Jag har för ett par dagar sen registrerat mig på kontaktsajten BodyContact. Ja, ni får väl tycka vad ni vill om det, jag förstår att vissa kanske tycker sådana sajter är lite sunkiga. Det är ju verkligen en köttmarknad. Men faktum är att folk där har varit mycket trevligare än vad jag förväntade mig. Kanske för att folk där har förstått att för att få en respons i tuff konkurrans så måste man skriva något vettigt? Hm.

Iaf. Jag har lagt upp information om mig, bland annat en länk till denna blogg och nämner att den handlar om att jag känner mig som en varg inombords. Efter att jag lagt upp denna uttökade information, där jag förstås tar upp mycket annat, har jag börjat få meddelanden som ”Du är så cool, verkar väldigt intressant!” , till skillnad från meddelanden innan där många komplimanger handlade om utseendet, möjligen om mitt tv-spelsintresse (som jag skrev om först). Men inte så mycket ”du är unik och tuff, sticker ut!”, vilket det blivit mer nu. Och absolut inga negativa meddelanden.

Tidigare studier har visat att sexuell upphetsning kan dämpa känslor av äckel. (Länk). Det är kanske inte så konstigt, sex är svettigt och klibbigt, och antagligen har vi programmerat i oss att vara mer toleranta mot sådant vi annars tycker är äckligt (svett, kroppsvätskor) i ett sexuellt sammanhang.

Min personliga upplevelse är att personer som är ute efter sex, iaf män, för det är oftast män som kontaktar mig, har lättare för att förbise eller beundra märkliga egenskaper hos potentiella sexpartners. Jag har oftast berättat om min teriantropi för sexpartners, med några undantag. Även för dem där det inte fanns någon seriöst relation i botten. Desto mer desparata att ligga, desto mer accepterande, tror jag. Det kan handla om att en person inte vill bråka och därmed riskera att bli utan sex… Men vissa har också uttryck att det är ”spännande” med en ”djurisk tjej”… Det där borde jag skriva mer om någon gång. Sexuell attraktion till verkliga djur är högst tabu, och tidelag är numera förbjudet, men gång på gång används djur som symboler för sexualitet. Katt-tjejer i anime, Playboys bunnygirls, japanska historier om kitsune- och tanuki-kvinnor, ”björn” som benämning på stora håriga bögar, tigrar och hingstar som symboler för manlig virilitet, engelskans ”foxy” som slang för (kvinnlig?) sexighet. Påminn mig om att skriva om detta, så att det blir av.
Jag skriver ofta om teriantropi online. I mer neutrala sammanhang, så som familjeliv.se eller tumblr,  så får jag ofta höra väldigt mycket skit om det. Oavsett om personen är bekant med fenomenet sen tidigare. Spekulationer om mental ohälsa, plumpa skämt, folk som säger åt mig att sluta vara den jag är. Men på sajter med mer sexuell inriktning, så som darkside eller bodycontact, får jag aldrig höra sådant.

Min fråga till läsarna är – tror ni detta beror enbart på att folk som har sex på hjärnan inte vill bråka, eller något annat? Har ni stött på att folk på kontaktsajter varit mer accepterande av någon egenhet ni har, än folk på ”vanliga” sajter?

Det här inlägget postades i internet, Komma ut och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är kåta personer snabbare på att acceptera konstigheter?

  1. Jennie skriver:

    Har också varit med på BC tyvärr blev jag avstängd utan anledning så måste skaffa ny dator sen så kan jag logga in där, skriv vad du heter där så kan vi prata :-)

  2. Jennie skriver:

    Du kan få min mail :-)
    Alla dina läsare kan väl inte vara så många med tanke på kommentarerna här, eller snarare bristen på dem…

    • susitar skriver:

      Nej, så många kanske det inte är, men då och då får jag väldigt många klick när det händer något relevant i media (som det där Outsiders-avsnittet, exempelvis). Sen handlar det om vilka saker jag vill ska vara ihoplänkade och åt vilket håll. På min BC finns det ansiktsbilder på mig, vilket jag med flit inte har på denna blogg, t ex.

Kommentera

