Dröm: Forskning inom artbyte och hjärntvätt

Jag hade en dröm inatt (eller snarare, imorse) som utspelade sig i en miljö som liknade Rapture i Bioshock, fast ovan jord, inte under vattnet. Men det var art deco, märkliga affärstransaktioner, höghus, ett slags anakronistiskt 1900-tal. I drömmen var jag en forskare som arbetade med genteknik (igen, tydligt inspirerat av Bioshock). Jag var några år äldre än i verkligheten, men i övrigt var det ändå jag som vanligt.

Jag och en annan forskare, en man som hade sin bakgrund i läkaryrket, jobbade för en rik man som ville ha perfekta barn. Han hade redan en dotter, och han betalade oss för att göra henne perfekt på alla möjliga vis. Genetiskt, men även psykologiskt. Hon skulle lyda honom, och detta ordnades med hjärntvätt som den andra forskaren var väl insatt i. Jag var fokuserad på det genetiska. Jag skapade injektioner (likt plasmids i Bioshock) för olika syften. All min forskning var inte för den excentriske miljonärens skull, jag försökte också ta fram sätt för mig själv att förvandla mig till varg. Men om detta talade jag inte med någon.

En dag var de på besök hos mig – läkaren, miljonären och hans dotter. Jag visade dem runt i mitt hem, där jag bedrev min forskning i ett privat labb. Därifrån åkte vi alla i miljonärens bil (som kördes av en chaufför) på väg på något annat ställe. Då såg jag, när jag tittade ut ur bilen, att min lägenhet stod i lågor! Jag förstod att det var den medicinaren som hade anlagt branden. Han såg mig som en konkurrent. Jag insåg att förutom de projekt han visste att jag arbetade på, så stod även mitt personliga projekt, att kunna bli en varg, i lågorna och var förlorat. Anteckningar, material, allt gick upp i rök. Jag blev ursinnig, jag ville döda honom! Allt var förlorat!

Det här inlägget postades i Drömmar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dröm: Forskning inom artbyte och hjärntvätt

  1. Jennie skriver:

    Samlar du på my little ponnyer?

  2. Jennie skriver:

    Hur många då, vilka?

Kommentera

