”Tänk om jag bara inbillar mig det?”

Ibland, när jag tittat på lite för många vargfoton på tumblr, eller pratat alldeles för abstrakt om mina upplevelser, så tänker jag… tänk om jag bara inbillar mig allt? Hur vet att jag fortfarande känner mig som en varg?

Men så bara någon stund senare så slickar jag min pojkvän i ansiktet, lekbugar och försöker vifta med en svans som inte finns.

Eller någon kväll då jag ser en hare vänta vid vägkanten, och jag vill springa efter den.

Eller så tittar jag på människor, dessa märkliga djur som går på bakbenen, har så mycket synlig ögonvita hela tiden och visar tänderna när de är glada.

Än så länge, så stämmer det bra att beskriva mig själv som en varg.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”Tänk om jag bara inbillar mig det?”

  1. Frida skriver:

    Vad är det värsta du gjort när du skiftat?

    • susitar skriver:

      Hur ska man rangordna det? Haha, jagat kaniner i en park mitt bland folk. Bitit pojkvänner. Snubblat och brytit en tå. Sprungit iväg från vänner. Ylat högt och väckt min pojkvän på morgonen.

  2. Frida skriver:

    Ja springa efter djur tycker jag är kul också, du har inte ätit roadkill, eller nåt sånt?

Kommentera

