Fråga från Tumblr (översatt)

Original (engelska) här.

anonym säger:

Har du någonsin försökt att trycka undan dina mentala skiften? Så om du är runt andra människor, och du känner ett mentalt skifte på gång av någon anledning, försöker du hålla tillbaka dessa drifter? Iallafall tills du är ensam med ingen i närheten?



Ja.

Det är  sånt jag måste göra. Jag kan inte rekommendera att låta mentala skiften ske i skolan, på jobbet eller andra sammanhang där man ska bete sig ordentligt (t ex begravning, bröllop, föreningsmöten).

Jag kan känna på mig när ett mentalt skifte kommer att ske, det känns först som en rysning längs ryggraden. Det ger mig en chans att trycka undan den. Jag brukar trycka undan det genom att tänka på mycket mänskliga saker: översätta meningar från ett språk till ett annat, räkna matte, spela tv-spel eller att fokusera på människors ansikten runt mig, göra mitt bästa för att tolka mänskligt kroppspråk.

Ibland kan folk märka ändå att jag beter mig underlgit. Jag verkar distraherad eller rastlös, mina ansiktsuttryck ändras (enligt vänner).

Jag rekommenderar inte någon teriantrop som upplever skiften att kväva alla sina skiften. Se till att du har tid att dra dig tillbaka till säkra platser för att ”släppa loss”. Detta kommer att hjälpa till att kontrollera dina skiften när det faktiskt är viktigt. Att ha vänner som vet om din teriantropi kan vara en bra grej också, eftersom du kan vara dig själv runt dem.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

