Jag ska skaffa mig klor igen

Jag har, så länge jag kan minnas, bitit på naglarna. Det var inte förrän jag började regelbundet måla naglarna på gymnasiet, som jag faktiskt överhuvudtaget kunde få naglar som sträckte sig över min fingertopp. Nagellack gör nageln tjockare, vilket hindrar mig från att bita av den.

Då och då, sedan jag har bitit mindre på naglarna (gör det fortfarande ibland), så har jag vässat mina naglar till klor. Det har varit ett antal försök för att hitta balansen mellan praktiskt och snyggt, och hur man låter bli att bryta av nagelspetsarna. Men med silvrigt nagellack till, så blev det riktigt snyggt!

Under mitt exjobb kunde jag inte ha långa naglar, eftersom det tog sönder handskarna jag var tvungen att ha på mig i labbet. Jag har också bitit mer i perioder, eftersom jag varit stressad, och när väl jag bryter en nagel eller något, så får jag ett återfall.

Dessutom har mina naglar varit torra och skivat sig. Det beror antagligen på just regelbunden nagellackning + nagellacksborttagning. Så nu har jag inte målat naglarna på ett tag, och i förrgår så köpte jag en nagelolja. Dessutom ska jag envisas med diskhandskar när jag diskar, för att inte slita på händerna så mycket.

Så jag hoppas på att snart kunna ha mandelformade naglar igen!

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

