Aj :(

Jag svimmade i måndags, och i samband med det så slog jag mig på olika ställen på kroppen. Jag fick ett ordentligt sår på läppen, jag har också blåmärken och skrubbsår på ryggen och foten.

Det här har hänt förut också, att jag svimmat efter sprutor. Jag var förut ordentligt spruträdd. Och även om jag inte är det längre (jag var inte ett dugg nervös på vägen till vaccinationscentralen), så verkar det som om kroppen ibland spänner sig ändå. Både denna och förra gång så hann det gå ett par minuter, jag känner mig lite öm på armen men glad i hågen, och så blir jag plötsligt yr och svimmar.

Den här gången hade jag ändå tänkt ta det försiktigt, så jag satte mig ner i väntrummet istället för att gå ut. Och tur var väl det, för även om jag kände mig helt normal när jag gick till väntrummet så blev jag yr efter ett par minuter och svimmade plötsligt, innan jag ens hann säga något eller lägga mig ner.

Ett av problemen med att ha en skadad läpp för mig, är att jag inte kan bitas eller plocka upp saker med munnen. För en vanlig person hade detta kanske inte varit så jobbigt. Att inte kunna ta en tugga direkt från ett äpple på ett par veckor, och inte göra en massa miner, det är väl inte så jobbigt? Men för mig att inte kunna bita min älskade V i nacken (han älskar det), eller att inte tugga på min tuggleksak, är mer irriterande.

Nåväl, läppen läker snabbare än vad jag trodde. Redan ett dygn efter så såg det mycket bättre ut. Men såret var rätt djupt, så det kan bli ett ärr efteråt… Det är jag inte så glad över.

Helt orelaterat: Jag fick klappa en hund idag! Jag önskar att jag kunde ha ett eget husdjur… men både jag och V är allergiska mot katter, och vår lilla lägenhet är inget för en hund. Speciellt inte som jag vill ha en lite större hund.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

