Jag brukade se på det mer andligt förr

Jag brukade tro hårt på den ”andliga teorin” om teriantropi. Ja, jag bara antog att jag hade varit en varg i mitt förra liv. Ja, och jag antog att ifall man försökte förklara teriantropi med psykologi eller neurologi, så skulle det innebära att teriantropi var en psykisk sjukdom. Så jag vägrade läsa sådant, för hallå, jag är inte tokig!

Sen växte jag upp. Jag lärde mig att psykologi handlar om mer än sjukdom. Jag lärde mig att annorlunda inte behövde betyda störd.

Jag insåg också att det är trevligare att bara leva sitt liv och vara sig själv, istället för hela tiden grubbla över varför man är är den man är.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

