Off topic: Stockholm Pride 2014

Jag kom hem från Finland i måndags, samtidigt som Pride-veckan började, och har sedan dess haft det intensivt. För min egen minnes skull, och också kanske för att klargöra hur mycket olika saker som händer under Pride (för dem som inte brukar vara där), så skriver jag härmed vad jag gjort hittills. Klicka på länkarna för att läsa mer:

* Pride House
# Pride Park
¤ Kinkykvarteret
(ingen symbol) Annanstans

Måndag

15:00–15:45 En sexualpolitisk odyssé med fokus på KSK (kvinnor som har sex med kvinnor). *
16:00–16:45 RFSL:s granskning av riksdagskandidaterna. *

Tisdag

12:00–12:45 BDSM and feminism *
13:00–13:45 Poly för nybörjare *
14:00–14:45 Genuspedagogik och normkritik i förskola och skola *
15:00–15:45 Det religiösa rummet – är alla välkomna? * (Gick efter halva, eftersom det bara handlade om Svenska Kyrkan, trist)
16:00–16:45 ”Ja tack, slå mig gärna… tills jag säger stopp!”*

På kvällen gick jag på Wish, en bdsm/fetisch-klubb för alla utom män.

Onsdag

12:00–12:45 Vad vill vi med Pride?*
13:00–13:45 Hur påverkar högerextrema och konservativa krafter i Europa HBTQ-rättigheter och aborträtt?*
14:00–14:45 Tvåsamhetsnormen i vardagen – tillfällen den skaver och hur man kan bemöta den*
16:00–16:45 Interrelligiöst köksamtal kring tro och identitet*

Kl 17:00 Öppning av Pride Park #
17:30 Invigning av Kinkykvarteret, med repuppvisning och introduktion till maid play ¤
19:00-22:00 (ca) Invigningsshow #

Torsdag

12:00–12:45 En jämlik skolvardag*
13:00–13:45 Skolan på blodigt allvar!* (Hann bara se halva)
14:00-14:50 De äkta vikingarna?
15:00–15:45 70 år av laglig homosexualitet i Sverige * (Missade början)


Som ni förstår har jag haft det fullt upp, och det fortsätter i samma takt imorgon. Imorgon ska jag bland annat vara med i Puppy play-uppvisningen i Kinkykvarteret. På lördag ska jag givetvis vara med i paraden, men jag har inte bestämt mig exakt i vilken sektion än. Antagligen kommer jag ha på mig min vargmask, eller svans, eller båda. Vinka eller ropa om du känner igen mig!
De bästa aktivitererna hittills har varit ”Poly för nybörjare”, ”Ja, tack, slå mig gärna…”, Kinkykvarteret och Historiska muséets visning om vikingar.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

