Svanspluggar

Okej, så på Pride Park, i Kinkykvarteret, så fanns det ett marknadsstånd som sålde sexleksaker och underkläder. En av mina bekanta hjälpte till i det tältet. Jag fick syn på en analplugg med grå svans. Jag tittade på den, för jag har varit lite lockad av tanken ibland, samtidigt som jag stör mig på att svansen då kommer sitta ”fel” fast på ett annat sätt än en svans på ett bälte. Oavsett, jag märkte att svansen var väldigt mjuk, och insåg att det kunde vara äkta päls. Jag letade efter en lapp, försökte hitta något sätt att vara säker.
Hittade ett oöppnat paket, där svansen hade en annan färg, en slags brun. Då sade min bekanta något om att ”fast den grå ser ju mer ut som en vargs”… kollade tillbaka på den, såg att den grå hade en vit spets – en rävsvans. Kollade på paketet jag höll i handen – ”Fox tail plug” stod det på den. Producerad i… jag minns inte, men tror det var Kina, eller Taiwan. Jag förstod att de var båda av äkta rävpäls. Jag tappade lusten till att köpa något sådant.

Inte bild av just den pluggen, men en liknande modell.

Jag är inte emot all päls. Ska ett djur ändå dödas,  t ex för mat, så ska man använda allt på den. Men innan dess, vill jag att djuret ska ha haft ett bra liv. Men i Kina finns inte ens några lagar mot djurplågeri. Uppfödning för enbart pälsens skull verkar så slösaktigt… Jag känner inte till att man skulle äta räv, mårdhund eller tvättbjörn någonstans.
Sen tycker jag det är obehagligt att tänka mig ha på mig likdelar från ett djur som står mig så nära. Riktiga vargar bryr sig inte mycket om rävar – de jagar ofta bort dem, händer att rävar dödas av vargar. Men jag är någonslags märklig blandning. Men mänsklig empati, med en del mänskliga tabun, men med en vargidentitet och djurisk känsla. Då vill jag inte bära en rävsvans. Speciellt inte när det bara handlar om ytliga orsaker.

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Svanspluggar

  1. *applåder*

    äntligen någon som fattar grejen.

Kommentera

