Yl? Tutande? Gråt?

Idag på vägen hem så hörde jag något som liknade ett avlägset yl. Inget särskilt melodiöst yl, utan bara en eller två toner. Jag tvivlar egentligen starkt på att det var ett yl. Kanske var det ett gråtande spädbarn, kanske var det en tutande bil. Om det var ett yl så var det kanske från en hund.

Men jag stannade och lyssnade ändå. Ljud som liknar yl fångar min uppmärksamhet. Det är ett viktigt ljud för mig. Jag önskar att jag hade någon att yla med. Jag nämnde det till V. Han svarade: ”Jag kan kvittra tillbaka om du vill”.

Se en video på geparder som kvittrar här om ni vill:

 

Det är liksom inte riktigt samma sak….

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Yl? Tutande? Gråt?

  1. Frida skriver:

    Kul att du uppdaterar
    Kan du göra ett inlägg om boktips som handlar om typ varulvar?

Kommentera

