Blir man mer sluten om teriantropi som äldre?

Översatt från min tumblr:

nuitlouve:

Blir alla äldre otherkin mer ensliga och/eller döljer den aspekten av sig själva när de blir äldre (typ 25+)?

Jag vet att det finns otherkin som är över 30, 40, 50 eller ännu äldre. Jag antar att min fråga egentligen är ”hur hanterar du din otherkin-identitet när du blir äldre?”.

Hm…Jag är 25 nu. Inte så gammal. Men du kanske vill höra min åsikt också? Faktum är att jag gillar idéerna med öppenhet, tillgänglig information, acceptans. Jag önskar fler irl-träffar. Jag anser mig vara ung på många sätt, och jag stödjer yngre teriantropers önskan att teriantropi inte vore så hemligt. Jag gillar inte synsättet med att man inte ska berätta för någon alls. Jag tycker att man bör kunna berätta för nära vänner eller familjemedlemmar om man behöver.

Men, jämfört med när jag var yngre, så är jag mer försiktig och mindre impulsiv när det gäller att berätta för folk att jag är therian. Tonåringar har mindre tålamod, och gör saker utan att tänka på konsekvenserna. Det är en neurobiologisk grej. Tonåringar är nästan vuxna, men den sista steget till en vuxen hjärna sker i 20-årsåldern.

Alltså, även om jag ibland berättar för folk att jag är en teriantrop, gör jag det bara i sammanhang som jag vet är ”säkra”. Hos psykologen, eller på fetisch-fester (pervon accepterar många märkliga identiteter utan att protestera). När jag var en tonåring så hade jag en presentation om therians och otherkin på engelskan, jag brukade klottra theta-deltat på mina anteckningsböcker, jag berättade för några klasskamrater att jag var en vargteriantrop. I en av skolorna jag gick på, så ledde det till jag att jag blev retad och rykten spreds om mig.

Numera måste jag vara mer försiktig, för jag vill inte att detta ska påverka mina karriär. Jag skulle aldrig berätta för mina elever, kollegor eller folk inom biologisk forskning. Jag lägger aldrig upp bilder på mitt ansikte på den här bloggen. Jag publicerar aldrig några texter om teriantropi under mitt riktiga namn.

Jag önskar verkligen att jag inte behövde oroa mig! Men man måste välja sina strider. Oftast accepterar folk bara att man bryter mot en norm i taget. Jag är redan hedning och kinky. Min teriantropi skulle tyvärr kunna förväxlas med både religion och sex, om jag vore öppen med alla tre samtidigt.

Det här inlägget postades i Komma ut och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

