Jag är inte bara varg

Eftersom den här bloggen fokuserar på teriantropi, och jag inte skriver så mycket om resten av mitt liv, kanske man kan få uppfattningen om att hela jag styrs av min vargidentitet. Så är det givetvis inte. Jag är en nörd, jag gillar dans och sång, jag har ett intresse för språk och vetenskap, jag dricker te om eftermiddagarna och gillar science fiction. Jag jobbar som vanligt folk, klär mig rätt normalt, går på fester och har vänner och släkt.

Men jag tycker att det behövs personliga bloggar som samtidigt är fokuserade på ett visst ämne. Det finns sajter som beskriver vad teriantropi eller otherkin är för något i sin grund, men för allt finns det också ett behov av personliga berättelser. Ungdomar som vill ha förebilder, personer som undrar ”kan det här ordet beskriva mig?”, nyfikna människor som förstår bättre när de lär känna någon än när de läser en definition.

Dessutom, jag är av den åsikten att allt i ens liv kan påverka allt annat i ens liv. Våra personligheter, intressen, preferenser… det kan vara svårt att till slut säga var det ena slutar och det andra börjar. Därför har jag ibland flikat in med pet play och andra personliga upplevelser här. För jag känner att min vargidentitet, ja, det leder till att jag söker mig till olika sätt att ge utlopp för den. Precis på samma sätt som att mitt intresse för dans och sång möts i musikaler, som jag älskar. Inget konstigt egentligen. Märkligare är det egentligen när jag måste skilja på olika delar av mig. Mitt privata jag, mitt professionella jag… Mitt naturvetar-jag, mitt religiösa jag. För i slutändan är jag ändå jag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

