Doften av en annan person

Hej, det var länge sen jag uppdaterade den här bloggen. Det är så det blir ibland. Kanske borde jag sänka mina krav på vad jag lägger upp här, så att inte varje inlägg är en vägg av text… det finns väl plats för kortare inlägg också, tänker jag mig.

I alla fall, jag satt och tänkte på hur viktigt luktsinnet är för mig. Speciellt två saker:

  1. Att lukta som mig själv.
  2. Att kunna känna doften av en person jag är intim med.

För mig är luktsinnet enormt viktigt. Jag skulle tro att det har något att göra med att jag känner mig som en varg, men det är inte så att jag kan vara säker. Egentligen, kan man någonsin vara säker på varifrån ett visst personlighetsdrag eller egenskap kommer ifrån?

Tidigare i år har jag drabbats av, öhm… äcklig lukt. Vilket har dels gjort att jag inte känt för att ha sex i samma utsträckning som förut, men också lett till en allmän känsla av äckel och förvirring. Även om lukten kanske inte störde någon annan (man var tvungen att vara väldigt nära för att känna det), så störde det mig att inte lukta som mig själv! Flera gånger grät faktiskt över det.

Idag var första gången på länge jag umgicks med min ”husse”. Husse, älskare, djurtränare… kalla det för vad ni vill. Men min pojkvän är medveten om allt det här, så omoral är däremot inte. Oavsett, vart var jag…jo. Efter att ha haft sex med honom är det knappast en överraskning att jag även luktar som min husse. Även om jag verkligen inte har något emot honom och gillar att ”leka”, så är han inte min officiella partner eller något sådant, och därför känns det ofta konstigt att lukta som honom. Jag får för mig att folk ska märka det på mig, att jag är som en vandrande reklamskylt. Lite som om jag av misstag skulle lagt upp ett förhållandestatus på facebook eller något? Och det är ju V som är min älskade pojkvän, den som jag sätter främst, och som jag också vill lukta som.

Det här med att lukta på människor, och min avsmak för parfym etc, får nog bli nästa inlägg.

Det här inlägget postades i känslor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Doften av en annan person

  1. Frida skriver:

    Väntar på ditt nästa inlägg

Kommentera

