Ett oväntat skifte vid ett planerat ligg

Som mina läsare säkert vet, så har jag och min sambo ett öppet förhållande. Jag slampar runt en del, inte så att jag har en massa engångsligg, utan snarare har jag ett par kontakter vid sidan om som jag ibland träffar för sex. I helgen träffade jag en av dem. Först spelade vi spel och snackade, och sen hade vi sex. Som planerat.

Men det är egentligen inte sexet jag är ute efter att skriva om… utan vad som hände under det, när vi skulle förflytta oss från vardagsrumssoffan till sovrummet.

Jag upplevde ett spontant mental skifte, ett sådant jag har saknat (som jag skrev om i förra inlägget). Det är svårt att beskriva i ord ibland, för det känns så självklart när man är mitt uppe i det. Jag tänkte inte alls på hur jag såg ut som människa, utan helt enkelt rörde mig som ett hunddjur och levde i stunden. Jag var väldigt intresserad av att lukta sängen, nämligen. Folks sovrum doftar så av dem själva, och jag hade inte varit inne i hans sovrum förut faktiskt.

Vi fortsatte ha sex, där jag växlade mellan mänskligt och djuriskt sinne. Han verkade inte bry sig. Jag tror han sa ”jag gillar när du gnyr”, men ibland hade jag problem med att uppfatta det han sa. Mänskligt språk blir ofta bara ljud för mig, där jag tolkar det baserat på hur personen pratar snarare än vad hen säger.

Efteråt så blev jag mer vargig igen, jag kunde knappt prata och jag ville fortsätta lukta på saker. Jag försökte ändå lägga mig bredvid min sexpartner på ett sätt som vore bekvämt för mig – med varg i huvude men mänsklig kropp. Efter ett tag slutade han krama om mig som om jag vore människa, och började istället långsamt klappa mig som med en hund. Jag uppskattade det.

Ett tag har jag, som så ofta när jag inte upplever några skiften på länge, börjat tvivla på mina erfarenheter. Tänk om jag blivit människa nu, tänk om det tidigare var inbillning? Men efter ”mänskliga perioder” så kommer det ofta ett oväntat och starkt skifte, som jag har svårt att kontrollera eller förutsäga. Jag borde börja lita på det istället för att oroa mig. Det var så tydligt igår kväll att det inte var något jag gjorde medvetet eller spelade. Det var jag, bara en annan aspekt av mig själv, och det var spontant.

Det här inlägget postades i Skifte och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

