Balanserad och vuxen?

Det är rätt vanligt att höra på teriantropiforum om hur äldre teriantroper upplever färre eller mildare mentala skiften. Vissa som förut upplevde skiften är t o m nu konteriantroper (dvs, konstanta i sin upplevelse av djuriskhet). Händer inte alla, men det är ett mönster som verkar existera.

Kanske har jag blivit så också nu. Jag känner mig fortfarande som en varg, det är en viktig del av min identitet, men plötsliga och starka skiften är ovanligare nu än när jag var tonåring.

Antagligen för att jag har fler sätt att uttrycka mina instinkter på numera. Jag bor med min sambo V, och vi kan vara oss själva. Jag behöver inte trycka undan instinkter så som att slicka honom i ansiktet eller gny eller vad det nu kan vara, så länge vi är ensamma. Så varje dag får jag lågintensiva utlopp för mina känslor.

Jag har också märkt att motion hjälper mig att kontrollera mina instinkter och bli nöjdare med min mänskligakropp. När jag märker att jag blir starkare, så är det en källa till stolthet. På tal om det så har mitt kort på Friskis & Svettis tagit slut… ska nog köpa nytt träningskort så småningom. Men jag har varit förkyld, och nu i två veckor kommer jag ha två jobb samtidigt och vara väldigt upptagen. Men jag saknar träningen, har känt mig lite rastlös.

I alla fall, det är intressant hur ens instinkter och sättet man hanterar dem på, förändras över åren.

Det här inlägget postades i Skifte. Bokmärk permalänken.

Kommentera

