Dröm om hundar igen

Jag drömde att jag umgicks mycket med en familj som hade stora husky-liknande hundar. Hundarna accepterade mig som en av dem, och vi lekte mycket tillsammans. Jag sprang omkring på alla fyra, blev alldeles smutsig av det blöta gräset och hade svårt att hinna ikapp dem. Men vi brydde oss om varandra.

En av hundarna var gammal och sjuklig och skulle avlivas. Den hundens favoritaktivitet var att vada i en fors i närheten, så paret som ägde hundarna tog alla med sig till forsen och lät honom leka så mycket han ville för sista gången. Jag var den enda av hundarna som förstod att han skulle avlivas, eftersom jag ändå var människa också. Jag ylade och grät samtidigt.

Paret diskuterade med mig möjligheten för mig att leva som deras husdjur. Jag kunde tydligen förvandla mig till en varg, och förhoppningen var att jag skulle kunna regelbundet följa med på hundpromenader och så, så länge folk trodde jag var en husky-blandras eller något annat lagligt.

Det var ett stort beslut, även om förvandlingen inte var permanent.

Det här inlägget postades i Drömmar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

