Missnöjd med kroppen?

Jag önskar att min rygg var täckt av päls. Att min nos var längre och mina tänder vassare. Jag önskar att min tunga var tunn och böjlig, och att mitt luktsinne var bättre.
Jag fick syn på en efterlysning inför ett forskningsprojekt om missnöje med kroppen. Tanken var att testa om mindfulness skulle vara effektivt mot det. Jag tog kontakt med dem, frågade ifall jag var en lämplig kandidat trots att mitt missnöje bara dyker upp ibland, och dessutom handlar om art, inte vanliga nojor som typ vikt. Jag fick fylla i en enkät, och i stort sett alla frågorna handlade om… vikt och mat. Jaha, kunde ju ha sagt det från början.
Sen är ju frågan om det funkat på mig ändå, jag skulle ju lära mig mindfulness förra gången jag blev utbränd, men jag hade svårt för det. Inte svårt för att göra själva övningarna regelbundet, men jag tyckte bara inte att jag lärde mig något av det, och undrade om jag gjorde/kände fel… men lyckades aldrig få svar på mina frågor om hur mindfulness ska vara.
Men ändå, jag gillar att hjälpa forskning, och jag är öppen för nya sätt hantera mitt missnöje. Jag såg en ny efterlysning alldeles nyss, då hade de skrivit specifikt ”negativa tankar om kropp och figur” (samt bifogat en bild på en badrumsvåg och måttband).
Om du är en person som ändå känner missnöje med din kroppsfigur, så kontakta mindfuluppsala@gmail.com. De söker fortfarande efter deltagare till en behandlingsstudie.
Lite offtopic, så har jag på sistone snarare varit politiskt deprimerad snarare än något annat… Högerpopulismen och nationalismen ökar i Europa, samtidigt så verkar motkrafterna till detta snarare bråka sinsemellan än att göra något vettigt. Suck.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

