Ulv inombords

Den här helgen var jag med om en trumresa – dvs en schamansk teknik där man visualiserar att man låter ”själen resa”, kanske möta andar eller gudar, till en rytm. Ja, jag förstår om vissa läsare tycker det låter väldigt flummigt, jag tycker själv det är ganska märkligt. Men det är en spännande upplevelse. Om man inte är religiös kanske man ser detta som en form av självhypnos eller intensivt dagdrömmande, och om man är religiös så tänker man sig att det är ett sätt att komma i kontakt med det gudomliga och sig själv.

Jag har gjort en liknande övning förut, fast utan just trumman. Men både då och nu, i dessa visioner, så ser jag mig själv som en varg. Det är inget jag ens bestämmer mig för, det är något som sker väldigt spontant. Det är den formen jag känner mig bekväm med i mina tankar. Så när jag föreställer mig att jag låter mitt medvetande resa längs världsträdet, är det kanske inte så konstigt att jag spontant uppfattar mig själv som en varg.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ulv inombords

  1. Theo Bolin skriver:

    Hej! Theo heter jag och jobbar på ett tv-produktionsbolag som heter Titan Television. För tillfället jobbar jag med en dokumentärserie där vi lyfter fram personer som går emot strömmen eller har speciella intressen. Jag gillar din blogg och tycker din livsstil som varg är väldigt spännande. Det är ganska tight med tid så du får jättegärna höra av dig till mig så berättar jag mer. 0704719870 theo.bolin@titan.se

Kommentera

