Saknar träningen

Jag skrev i höstas om att mitt kort på F&S hade tagit slut, och att jag ännu inte bestämt mig för hur jag skulle göra.

Det är nu mars, och jag har fortfarande inte köpt ett nytt träningskort. I vintras kom det på tal att vi kanske behöver flytta i vår (även om det inte är bestämt än). Då känns det knepigt att binda upp sig på ett träningskort som gäller antingen en termin eller ett helt år, om man efter några månader behöver flytta någonstans där samma gymkedja inte finns i närheten.

Så, det jag började göra istället var träning hemma, mest styrka. Inget komplicerat, utan saker som sit-ups, armhävningar, rygglyft, lyfta (små) vikter. Jag gjorde det väldigt regelbundet under en ganska lång tid, sådär 10-20 minuter varje gång innan jag duschade. Resultatet märktes! Jag började få lite magrutor, starkare armar, bättre hållning. Jag gick visserligen upp i vikt, men jag tror det kan vara en del muskler i den vikten?

Men, i januari började jag hosta. Den hostan gick aldrig riktigt över. Jag slutade med konditionsträning helt, och körde lite försiktig styrka. Sen blev jag förkyld, tränade inte alls. Förkylningen urartade nu tidigare i månaden till lunginflammation.

Nu börjar jag må bättre. Har inte tränat på månader, men snart ska jag komma igång igen!

Här har ni lite övningar som jag hittat på Imgur och som jag kände att jag hade nytta av. Men kom ihåg, är du en otränad soffpotatis så börja lugnt (t ex en runda av ”Morning workout” istället för 3).

kw3ckz5statisk styrka

Det här inlägget postades i Kroppsbild/-funktion och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

