Sommar

Vi fick fint väder i maj och början av juni, men just nu regnar det. Var ute i naturreservat både i igår och i förrgår, och framför allt i förrgår när det regnade i stort sett hela dagen så var jag alldeles för dåligt klädd.

Men det grönskar överallt. Varje sommar nördar jag loss med vetenskapliga namn på växter. Jag stannar upp och kollar på små oansenliga örter som andra går förbi.

Min semester är än så länge ganska löst planerad. Ska åka och hälsa på släkten vid något tillfälle i juli, men ska också gå på Stockholm Pride. Där emellan hoppas jag på tid att ta det lugnt också. Bada kanske, vilket jag ännu inte gjort i sommar. Åka ut till naturen på min fritid, och inte bara i jobbsyfte.

Jag har haft det ganska hektiskt på sistone. Mycket jobb, Inte så mycket avslappning, även om jag också haft det väldigt roligt.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

