Forskning pågår…

Jag ställde upp för en frivillig intervju för en brittisk psykologistudent som skriver sitt examensarbete om teriantropi. Det var trevligt faktiskt, även om vi emellanåt hade problem med ljudet (intervjun utfördes via webcam online).

Teriantropi är ett smalt ämne, men sedan de senaste åren så verkar det komma relativt regelbundet vetenskapliga rapporter som handlar om ämnet. Jag är framför allt intresserad av dem som skriver om det ur ett psykologiskt eller neuropsykiatriskt perspektiv. Socionomi har aldrig varit mitt ämne.

 

Men, jag uppmuntrar ALLTID folk till att hjälpa forskningen där det är möjligt. Det finns många projekt som behöver frivilliga, alldeles oavsett vem du är. Här är några projekt som kan vara intressanta för dig som vill hjälpa forskningen på traven:

Lifegene – Bygger upp en databas med mått, blodprov etc inför forskning om hälsa.

Vetenskap online – Intresseanmälan för experiment på Stockholms universitet och Linköpings universitet.

Kroppsuppfattning – Kvinna mellan 18-45 och vill delta i studie om kroppsuppfattning? Anmäl dig här!

Det här inlägget postades i Info och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Forskning pågår…

  1. Anette Kållberg skriver:

    Hej.
    Jag heter Anette och håller på med ett PM i sinnenas Idehistoria.
    PMet är tänkt att handla om teriantropers sinnesförnimmelser, hur man kan uppleva sin omvärld genom syn, hörsel, känsla, smak och lukt på ett mer intensivt eller bedövat sätt.
    Jag söker alltså beskrivningar och skulle. Li jätte glad om du kan hjälpa mig eller om du har några tips.
    Allt gott,
    Anette Kållberg
    Kallberg.Anette@gmail.com

Kommentera

