Djurfika

Jag var på en fika för ”animal kinksters”, arrangerad via sajten Darkside av en kattperson. Den riktade sig till alla som på något sätt är kinky OCH har en koppling till en djurrelaterad subkultur (t ex, puppy play, furry, teriantropi).
Ja, den gick väl ungefär som många fikaträffar gör. Det är lite stelt. Folk känner inte varandra. Man pratar ibland om saker som är relevanta för temat, ibland om andra saker.

Hm. Mitt dilemma är ofta att inom therian/otherkin-communityt har jag svårt att prata om mitt intresse för pet play, om hur min vargighet tar sig uttryck i sexuella sammanhang. Det beror på iofs mest på att en del forum försöker sig på att vara anpassade efter minderåriga, och därmed inte vill ha diskussioner om sexualitet och kink…
Men samtidigt, inom pet play-communityt, som är så fokuserat på skoj, sexualitet, lek… Så är det svårt att prata allvar. Om artdysfori, om instinkt (som är annat än ”puppy space”) och känslan av inte höra hemma. Inte heller hör sorgen över förluten av biologisk mångfald, om oron för vilda djur, hemma i kinksammanhang.

Det här fikat lyckades ibland med den här känslan av att här, i en ganska onischad överlappsgrupp, kan jag prata om båda sidor. Men tyvärr bara för en stund.

Ibland känner jag mig så gammal.

Om susitar

Therian, biologist & pagan
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Djurfika

  1. Frida skriver:

    Man är bara så gammal man känner sig
    Jag vet inte hur gammal du är, men 30 år är ungt i förhållande till en livstid
    Kram

Lämna en kommentar